آرشیو اسفند ماه 1402

شركت درين صنعت ابنيه توليد كننده انواع كفشور، كفشور خطي ، كفشور استيل و گاتر , گريتينگ مي باشد.

سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۰۳

کاربرد کفشورخطی و گاتر در صنعت ساختمانی چیست؟

۱ بازديد

کاربرد گاتر

گاترها به طور کلی به تمام انواع سیستم‌های آبرو گفته می‌شود که آبرو ناودان، آبرو سرویس‌های بهداشتی، آبروهای کنار استخر  و غیره را شامل می‌شود. برخی از مالکان ساختمان زمانی که اقدام به نصب ناودان یا انواع دیگر گاتر می‌کنند، دقیقا نمی‌دانند که ضرورت استفاده از این سیستم‌ها چیست و آیا کاربرد گاتر تنها تزئینی است یا دلیل خاصی برای صرف هزینه و استفاده از آن‌ها وجود دارد؟

باید گفت که یکی از اجزای ضروری ساختمان برای حفظ دوام آن و جلوگیری از خرابی ساختمان در اثر جمع شدن آب، همین گاترها هستند. مقدار کمی آب به کسی صدمه نمی‌زند. مثلا یک باران بهاری حتی اگر روی سقف جمع شود، با آفتاب روز بعد تبخیر می‌شود و احتمالا بدون پوسیدگی و نم دادگی سقف از شر آن خلاص می‌شوید. اما اگر بارندگی کمی بیشتر باشد و آب بیشتری روی سقف و ناودان جمع شود، برای تخلیه آن و هدایت آب به سمت فاضلاب به یک سیستم تخلیه و لوله کشی نیاز دارید.

گاترها برای این ساخته شده‌اند که شما را از شر آب‌های اضافی خلاص کرده و آن‌ها را به جایی که به آن تعلق دارند، هدایت کنند. شاید ساختار و طراحی گاترها طوری باشد که به زیبایی ساختمان هم کمک کنند و کاربرد دکوراتیو هم داشته باشند اما این یک کاربرد جانبی است و وظیفه اصلی آن‌ها یک کارکرد حیاتی است.

جمع شدن آب روی سقف به مرور زمان باعث پوسیدگی سقف شده و هزینه زیادی را به شما تحمیل می‌کند. جمع شدن آب در اطرف استخر و حمام و سرویس بهداشتی ممکن است خطر سقوط و آسیب را برای شما به همراه داشته و زندگی روتین‌تان را مختل کند. همین جاست کاربرد گاتر مشخص می‌شود و آن‌ها برای جمع‌آوری آب‌های اضافی به کمک شما می‌آیند.

جالب است بدانید که گاترها معمولا یک لوله ساده نیستند و اجزای مختلفی دارند. برای مثال گاترهای ناودان از چند بخش مثل فیلتر، لوله‌‌ها و انواع زانوها برای اتصال آن‌ها و بست‌هایی برای اتصال گاتر به ساختمان تشکیل شده‌اند. یکی از اجزای اصلی در تمام گاترها، فیلتر است چرا که راه پیدا کردن زباله‌ها به درون لوله‌های آبرو می‌تواند دردسرهای زیادی را در پی داشته باشد. فیلترها در ورودی گاتر کار گذاشته می‌شوند تا زباله‌ها را جدا کرده و اجازه ورود آن‌ها به درون گاتر را ندهند. یادتان باشد که یک آبرو مسدود شده از نداشتن آبرو هم بدتر است. فیلتر ذرات درشت را گیر انداخته و آب به درون لوله‌ها و مجاری گاتر هدایت می‌شود.

منبع : https://mokhberan.ir/what-is-the-application-of-vegater-linear-shoe-in-the-construction-industry